:: mouchigaste barnkoftan ::

barnkofta med moucher

I början av semestern hade jag några fria dagar innan den långa fjällvandringen. Då passade jag på att starta på en liten barnkofta till en liten ettåring som just firat sin första födelsedag. Ett mål med 2017 är att använda mycket från stashen så efter en djupdykning i garnkorgen föll valet på benvit mohair tweed från Magasin Duett.

barnkofta med moucher

Tråkigt nog köpte jag ett mönster som var rena bottennappet. Dåligt skrivet med en förklaring på moucher som jag helt enkelt inte förstod. Utöver dåligt skrivet mönster så var storlekarna mycket små så det slutade med att jag i princip inte använde mönstret alls utan sammanställde storlekar från flera andra barnkoftor. Om du är sugen på att sticka en barntröja med moucher i mohair tweed så skulle jag istället köpa Mitt lilla ylle och lägga till moucherna själv.

barnkofta med moucher

Beskrivningen var en tröja men eftersom jag ville sticka en kofta så la jag till klippmaskor och steekade den. Min kompis blev jätteglad för koftan men jag har fortfarande ingen aning om den passar. Håller tummarna för att den gör det!

barnkofta med moucher

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.